Thursday, July 29, 2010

Family Planning



Bagaimana MAB bertindak sebagai family planning dari segi saintifik?




1) Apabila kita makan MAB ianya ia akan meningkatkan tempreture (suhu) badan dalam tempoh 24 jam. Suhu ini akan membuat satu invironment pada sekitar rahim kita (tempat pertemuan benih lelaki n perempuan) dimana pada suhu ini ianya akan membuatkan benih lelaki dan perempuan tidak aktif untuk bercantum (persenyawaan) untuk membentuk embrio (janin). Dengan kata lain chances utk pregnt adalah zero pada suhu ini.

2) Untuk pengetahuan dari ilmu kajian biologi benih(ovum) yg dihasilkan cuma ada hayatnya (umur) sehingga 24 jam sahaja. Jika benih ini tidak dapat bersenyawa dalam tempoh 24 jam ini maka ianya akan mati sendiri. Ini ada ketetapan umur benih sejak azali lagi yang Allah jadikan.
3) Jadi relate dgn maklumat diatas sebab itu lah MAB hanya dibuat berfungsi setakat 24 jam sahaja. Tujuannya supaya menyamai umur benih. Jadi dlm zon yang tidak selesa tu ia tidak berupaya utk combine dgn couplenya maka lepas tempoh 24 jam ia pun matilah sendiri n pada hujung bulan (time rest 7 hari) ia akan direduce melalui period. Jadi kalau dalam tempoh 24 jam tu kalau ia berjaya combine maka proses persenyawaan akan berlaku dan akhirnya membentuk embrio (janin)…. so pregnt lah tu. Coz inilah MAB ni kena makan ikut aturan dgn gap masa yg betul. +/- 2 jam adalah dikira 100% selamat. Jika tak ikut displin ni maka selepas 24 jam suhu badan akan normal dan benih akan kembali aktif n dlm zon yang selesa maybe ia berupaya untuk melakukan persenyawaan maka terpregntlah bagi org yg makan main2/lupa/tak ada displin.
4) Jadi, satu biji itulah dose yang betul utk membuat tempreture yang tepat. Jika dilebihkan dose nanti blh membawa risiko lain pula kecuali kes lupa shj.Itulah konsep family planning yg mudah utk difahami. Tidak ada chemical dlm membuat perlindungan just ramuan rempah2 dan herba tertentu sudah memadai.
Peringatan
Utk mengambil MAB bagi merancang keluarga, MAB hanya memberi perlindungan sehingga tempoh 24 jam sahaja. Oleh itu berhati-hati tempoh jarak makan supaya tidak melebihi 24 jam, jika syarat ini tidak dipatuhi ianya kurang berkesan utk dijadikan family planning.
Jika sedang makan MAB didatangi period, jangan berhenti, terus habiskan 21 biji dan berhenti selama 7 hari sebelum sambung semula botol seterusnya.
Jika anda mematuhi cara-cara pengambilan MAB ni dan berdisplin, Insyaallah ianya akan membantu sebagai kaedah merancang keluarga yg sangat berkesan.
Kaedah pengambilan yg tepat dan betul akan diberikan selepas belian dibuat. Pamplet akan disertakan.
Sila email sebarang pertanyaan atau kemusykilan ke dknj2u@yahoo.com

No comments:

Post a Comment